Berry-en-Rianne.reismee.nl

Sydney en Blue Mountains

AANKOMST - SYDNEY

(5 okt) Na een goede lange maar ook luxe (incl. WiFi, wat moeten we zonder......) vlucht zijn we via Dubai en Bangkok eindelijk in Sydney. Wat een leuk weerzien met Katja en Max. Daar stonden ze dan met een mooie ballon 'Welcome to Australia'. Na een kort ritje waren we alweer thuis. Even wat gedronken, de auto weer volgeladen en daar gingen we met z'n zessen. Eerst de highlights van Sydney: Circular Quay, Harbour Bridge en natuurlijk het Opera House. Daar eerst maar eens geproost op het weerzien, onze vakantie etc.etc. Aangezien we op het einde van de reis nog terugkomen in Sydney houden we het voor nu voor gezien, en gaan we verder. Op naar de Blue Mountains.

De reis ernaartoe is niet erg gezellig voor Katja en Max, aangezien we telkens in slaap vallen. Gelukkig wisselen we elkaar een beetje af zodat we toch wat kunnen bij kletsen.

BLUE MOUNTAINS

Voordat we naar onze accommodatie gaan, gaan we eerst naar het eerste lookout punt over de Blue Mountains. Ongelofelijk wat een uitzicht!!!! Dit valt niet op foto vast te leggen. We zijn op slag weer wakker! Vervolgens gaan we naar ons verblijf in Katoomba. Een gezellig optrekje met een geweldig uitzicht. Snel even allemaal opfrissen en dan snel de stad in voor een hapje en een drankje. Poeh, valt toch tegen om na zo'n reis die steile straten te 'beklimmen'. Na een snelle hap toch maar de taxi terug genomen. Nog heel even zitten enden eindelijk echt slapen. Even die jetlag wegwerken.

(6 okt) Na een goede nachtrust en een lekker ontbijtje gaan we op pad. Eerst naar Scenic world, een 'attractie' van waaruit je de Blue Mountains in kunt met een scenic railway, een scenic skyway, een scenic cable way en een scenic walkway. Ook hier weer: WAUW!!!!!

Vanuit de scenic skyway zijn we langs de cliff en enkele uitkijkpunten (Cliff View/Lady Darley's/Echo Point) naar de bekende Three Sisters gewandeld. Mooi punt maar wel heel veel Aziaten....

Hierna zijn we naar Blackheath gegaan waar we naar nog een aantal mooie uitkijkpunten zijn geweest zoals Evans lookout, Govetts Leap en Grose Valley. Veel gezien op zo'n eerste volle dag. Toch nog wel een beetje moe van de reis, dus eind van de middag terug naar ons huisje waar we nog heerlijk op het balkon hebben gezeten. Oh ja, het was deze dagen al echt zomers weer, zo'n 35 graden.

(7 okt) We gaan met z'n tweetjes er even lekker op uit. Max heeft voor ons een mooie route gevonden: de Charles Darwin Trail en aansluitend de Wenthworth Falls trail. Het houdt maar niet op, ook hier weer fantastisch!!! Mooie watervallen, mooie cliff walk, heerlijk genoten. De conditie wordt hier wel wat opgekrikt, net als de beenspieren. Behoorlijke klim af en toe, maar we zijn ook niet veel gewend natuurlijk. Nog een kleine aanvulling, in tegenstelling tot voorgaande dagen is het vandaag winters koud, slechts 10 graden.

Op het eind van de route stonden Jan, Tiny, Max en Katja ons al op te wachten. We zijn daarna doorgereden naar Leura, waar we een bezoek hebben gebracht aan het Gardens Festival, mooi aangelegde tuinen! Wederom een erg mooie dag met een erg mooie afsluiter! Daarna terug naar Sydney, nog even geborreld met z'n allen.

HAMILTON ISLAND - AIRLIE BEACH

(8 okt) We zitten nu op het vliegveld, te wachten op onze vlucht. Op naar het Barrier Reef!

Sabine

Mooi om te lezen ! Ik ben benieuwd om jullie volgende blog te lezen.

Ansje

Super!

Hans

Mooi verslag. Leuk om jullie avonturen te volgen. Nu bijgekomen van de jetlag en wordt het tijd om eens te gaan genieten. Veel plezier.

Mari en Jose

Wauw, mooi zeg!

Laura

Nog maar zo kort daar en al zoveel moois gezien.
Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal
Enjoy!!

Chris

leuk om te lezen, veel plezier nog.

Cindy

Mooi verslag en leuke foto's.
Al veel gezien en gedaan in een paar dagen, Have fun!

Reilof & Brigitte

Klinkt en ziet er goed uit!