Berry-en-Rianne.reismee.nl

Adelaide & the Blue Mountains

(2 nov) Voor het eerst deze vakantie heerlijk lang uitgeslapen, even bijtanken van alle indrukken en activiteiten. We gaan de stad in voor een ontbijtje en daarna rijden we naar Hahndorf. Dit is een dorpje in de Adelaide Hills wat volledig Duits georiënteerd is. Je hoort de Tirolermuziek over straat, de bratwurst mit sauerkraut is overal te koop en de pullen bier worden geschonken. Er zijn erg veel souvenirwinkeltjes, al met al erg kneuterig maar toch ook wel leuk! Na een paar uurtjes gaan we via een scenic drive weer terug richting Adelaide. Even een duik in het zwembad en dan heerlijk uiteten.

(3 nov) ook vandaag weer uitgeslapen, maar nu ook het gevoel dat we weer helemaal bij zijn. Het is vandaag de Melbourne Cup, een paardenrace waar het hele land zich voor opdoft. Overal zie je dames met cocktailjurkjes en hoedjes. Op advies van de eigenaar van het café waar we hebben ontbeten, gaan we ook wedden op wat paarden. Hij geeft ons de favorieten door. Na het inzetten op 2 paarden gaan we naar de rivier voor een boottochtje, het is heerlijk weer. De boottocht stelt niet zo heel veel voor maar we vermaken ons prima. Daarna gaat Berry alvast naar het kroegje op de hoek voor een mooi plaatsje om naar de Melbourne cup te kijken en ik ga even de stad in, kijken of er nog wat aan de vingers blijft plakken. Natuurlijk zijn er alleen zomerkleren te koop, dus helaas..... maar snel naar de kroeg. Het is al gezellig druk en we zijn er klaar voor. Jeetje die mensen zijn hier nog nooit naar de metworst geweest, dat is pas een feest en duurt tenminste ook wat langer. Om 3 uur begint de race en.... om 2 minuten over 3 is het afgelopen, dat was het dan. Helaas hebben de favorieten verloren en voor het eerst in de historie van de Melbourne cup heeft er een vrouw gewonnen.

We gaan maar weer een duik nemen en s' avonds een gezellig etentje ineen wat exclusiever restaurant. Heerlijk gegeten.

(4 nov) We moeten vroeg op voor onze vlucht naar Sydney, vandaag gaan we weer naar de rest van de familie van de Lockant en Vloet. Intussen wonen Katja en Max in Blackheath in the Blue Mountains in verband met nieuw werk van Max dus bij aankomst pakken we de trein die kant op. Helaas is het weer hier wat slechter, het lijkt wel herfst! Katja en Max gaan 's avonds genieten van een AC/DC concert en wij gaan een lekker potje canasta spelen met Jan en Tiny. Lekker om weer een keer een kaartje te leggen, de mannen tegen de vrouwen. En natuurlijk spelen de mannen vals ????, ofwel ze winnen de hele tijd.

(5 nov) De weersvoorspelling voor vandaag is niet zo goed, maar natuurlijk trekken we er toch op uit. We gaan eerst naar het Govet Sleep lookout, hier waren we een paar weken geleden ook al maar nu is het één mistige vlakte. Wat een verschil. We staan er een tijdje te kijken en ineens komt er een windvlaag en lijkt er in de verte een stuk mist open te trekken, wat een geweldig mooi gezicht! Het ziet er best wel mysterieus uit, met die mist en stukken open. Daarna gaan we wat winkelen, eerst naar het visitor centre van Blackheath om wat plattegronden te kopen. Daarna gaan we het stadscentrum van Blackheath onveilig maken. En om nog wat souvenirs te scoren gaan we naar Echo Point bij Three Sisters. 'S avond lekker met z'n allen uiteten!

(6 nov) Onze laatste dag in Australie gaan we genieten van nog vele mooie uitzichten in de Blue Mountains. We beginnen bij Perrys lookout, tussen de wolken door schijnt de zon wat een ontzettend mooi uitzicht geeft op de rotsen en de bomen in de verte. We rijden verder naar Anvil Rock, ook hier een mooi uitkijkpunt over de Mountains, wat erg dat we het eigenlijk bijna gewoon beginnen te vinden want wat is het toch mooi hier. We lopen door naar the Wind Eroded Cave, dit is een gigantische rots die door regen en wind en heel veel jaren sterk geërodeerd is, wat een mooie kleuren heeft die rots, van licht naar donker en mooie inhammen. We vervolgen onze tour met de auto en gaan naar Pulpit Rock Lookout. Een wandeling van 15 minuten brengt ons via wat trappen naar een geweldig mooi aangelegd uitkijkpunt, ook weer over de Mountains maar nu op weer een hele andere plek. Het blijft toch erg indrukwekkend. Daarna gaan we via een offroad weggetje naar Grose Valley lookout, een afgelegen plek, maar ook hier weer schitterende vergezichten. En dan is het lunchtijd, in Mount Victoria. We vervolgen onze weg en gaan weer richting Blackheath, waar we naar de Hargraves lookout gaan, hier gaan Tiny en de heren een stukje klauteren over een smaller stukje rots. Het uitzicht hier is ineens heel anders groene valleien met tussendoor bomen. Op zo'n korte afstand zo'n verschillende omgeving. Ook hier weer een tijdje staan genieten met z'n allen. Als laatste gaan we vandaag nog even naar Mount Blackheath lookout, deze geeft voornamelijk uitzicht op een mooi onderhouden golfbaan. Op de terugweg worden we nog getrakteerd op wat rondspringende Kangaroos, wat blijven het toch mooie beesten zeg!

En nu gaan we de koffers maar eens pakken, vannacht rijden we naar Sydney en morgenochtend om 6.00 uur gaan we vliegen.

Mireille

Wens ik jullie alvast een hele goede reis naar huis!

b.vdheuvel@ziggo.nl

Deze reis zullen jullie nooit vergeten !!!!!!
Wij zien jullie weer in Boxmeer.
Goede reis terug
Groetjes Ben en Wil

Cindy

Alvast een hele fijne terugreis met z'n allen.
Groetjes

Laura

Wat een top reis, een goede terugreis gewenst en tot gauw

Janneke

Ik heb genoten van jullie mooie verhalen. Alsof ik er zelf bij was. Goede terugreis en dankjewel voor de moeite die jullie iedere keer genomen hebben om ons hier op de hoogte te houden. Liefs!