Berry-en-Rianne.reismee.nl

Kangaroo Island

(30 okt) Na een welverdiende nachtrust worden gewekt door gerommel en gelach. We staan op en als we de slaapkamer uitkomen zitten er al 4 andere gasten aan het ontbijt. Jane, onze gastvrouw, bereid een lekker eitje met bacon, tomaat, spinazie en toast. We komen niks tekort. Na het ontbijt geeft ze ons informatie over welke punten interessant zijn om de komende twee dagen te bekijken. Even een weetje, op het hele eiland zijn drie verharde wegen, de rest is allemaal onverhard, met zo'n mooi rood grind. Staat erg mooi op onze witte auto. We beginnen met een bezoek aan Seal Bay, hier komen de zeehonden uitrusten na een aantal dagen jacht op zee. Ze liggen heerlijk relaxed op het strand, je wordt er zelf ook helemaal relaxed van. We hebben hierbij gekozen voor een self guided tour, dus zelf rondkijken zonder begeleiding. We mogen niet op het strand zonder begeleiding maar vinden het zo al erg bijzonder. Na een tijdje vervolgen we onze weg naar Vivonne Bay, dit is een mooie baai en helemaal omdat er verder bijna niemand is. Wat een mooie kleuren heeft de zee. Dat zijn woorden die we heel regelmatig herhalen. Als je ooit over een geweldig mooie azuurblauwe zee hoort en ziet, dan weet je ongeveer wat we hier tegenkomen. We gaan weer verder en via een off Road weg komen we bij een leuk lunch café komt. Na een uitgebreide lunch gaan we naar het Wildlife Park. Een beetje een kneuterige kinderboerderij, waarmee vergeleken Zooparc Overloon erg professioneel is. Maar toch is het erg leuk, het is ontstaan doordat een eilandbewoner de gewonde dieren opving en waardoor deze dieren niet meer terug het wild in konden. Het werd uiteindelijk zo groot dat hij er een 'park' van heeft gemaakt waarbij entree wordt gevraagd zodat hij deze dieren goed kan blijven verzorgen. Naast Kangaroos en koala's zitten er ook roofvogels, een krokodil, geiten, kalkoenen en vele vogels. Op het eind mocht ik (Rianne) de Koala's nog even aaien, het zijn ook echt net knuffeldieren! We gaan weer verder naar Stokes Bay, alweer een mooi strand. Het bijzondere hier is dat je eerst door grotten moet klimmen om op het strand te komen. Ook hier weer: mooie zee, mooi strand, bijna niemand aanwezig. Hier liggen we een tijd te genieten, heerlijk relaxen. Daarna nog even wat drinken en dan terug naar Parndara. 'S avonds nog even naar de pub geweest.

(31 okt) Vandaag staat een bezoek aan Flinders Chase op het programma. Na weer een heerlijk ontbijt vertrekken we naar dit natuurpark aan de zuid-west kant van het eiland. Eerst een bezoek aan het visitor centre voor wat meer informatie en daarna rijden we eerst naar de Remarkable Rocks. Omdat alle bezienswaardigheden van gisteren redelijk kneuterig waren, verwachten we ook hier niet zo heel veel sensatie. In de verte zien we 3 rotsjes staan maar we gaan toch even kijken. En maar goed ook, wat een aparte rotsformaties, zomaar ineens vanuit het niets. Wat een mooie vormen en wat groot, gelegen aan de kliffen. Voor ons is het heel apart dat je hier overal op mag klimmen, bij mag komen en ook zo naar de klif kunt, er staat alleen een bordje dat het niet mag. In Nederland zou alles hermetisch zijn afgezet en afgesloten, wat in dit geval erg jammer zou zijn geweest. Ook bij deze rotsen weer weinig toeristen. We gaan nu naar Admirals Arch, we twijfelen even om erheen te lopen omdat we er toch niet zoveel van verwachten. Maarja, nu we er toch zijn, toch maar even kijken. Wauw Wauw Wauw, wat fantastisch! Je kijkt naar de kliffen waar de golven tegen kapot slaan, maar tussen die golven en op die kliffen liggen tientallen zeehonden te spelen, slapen, zonnen. We lopen nog een stukje verder en ineens sta je voor een grot waardoorheen je ook weer een rotspartij ziet, waar de golven tegenaan slaan en de zeehonden liggen. We hebben hier erg lang staan genieten van deze mooie dieren, en natuurlijk ook weer van de mooie kleuren etc.

Daarna nog even naar het Seal Fur lookout waar we ons weer hebben vergapen aan de zeehonden die hun jonkies leerden zwemmen! Intussen kregen we zin in koffie en zijn we terug gegaan naar het visitor centre. Van daaruit hebben we een korte wandeling gemaakt door het park daar, the Heritage Walk, waarbij we nog koala's, Kangaroos, ganzen en vogels hebben gespot. Het blijft toch allemaal heel bijzonder.

We gaan weer verder, nu naar Hanson Bay, hier ligt maar liefst 1 persoon op het hele strand, en het blijft een herhaling, mooie zee, mooi strand. Daarna terug naar onze B&B omgeven te relaxen en 's avonds weer even naar de pub.

(1 nov) Deze keer eens vroeg opgestaan, de gastvrouw werd er door verrast. Vandaag nemen we de Ferry weer richting het vaste land. Op de rit naar de Ferry gaan we nog even naar Prospect Hill voor onze ochtendgymnastiek van vandaag, het is een uitkijkpunt waarbij je 400 treden omhoog moet. Boven aangekomen hebben we een fantastisch uitzicht over Kangaroo island, of in elk geval een gedeelte ervan. We rijden nog even naar Pennington Bay om het mooie uitzicht van dit eiland af te leren en dan door naar de Ferry. Bij aankomst op het vasteland rijden we door naar adelaide waar we drie dagen blijven. Intussen is onze laatste week Australië aangebroken, wat gaat het snel!

Saskia Piek

Ik was de link kwijt, dus heb net alles "even" bij gelezen, natuurlijk al wel wat foto's gezien, maar wat een ongelofelijk supermooie ervaringen doen jullie daar op. Als ik het allemaal zo lees is "droomreis" nog heel zacht uitgedrukt... Geniet nog even van die prachtige natuur en mooie ervaringen.

Groetjes,
Saskia

Mireille

Benieuwd wat jullie deze week nog gaan beleven.
Enjoy!

Claudia

Laatste week alweer........een hele fijne laatste week dan! Ook al worden sommige mooie dingen 'normaal', vergeet het niet op te schrijven en op de foto te zetten. Al is het maar voor ons ;-)

Cindy

Ben steeds onder de indruk.....Wauw wat is het mooi daar!
Geniet van jullie laatste week en tot gauw.