Berry-en-Rianne.reismee.nl

The Great Ocean Road

(24 okt) we vertrekken vandaag richting Lorne maar niet voordat we eerst in alle vroegte nog een rondje over Philip Island rijden. We komen weer vanalles tegen, wallabies, soort ganzen met gele snavel, vele mooie vergezichten, wielrenners (en ook hier menen ze overal voorrang te hebben ????) en surfers. We rijden verder naar Sorrento waar we de Ferry nemen naar Queenscliff. Intussen is de zon doorgebroken en we genieten heerlijk op het dek van de Ferry. Aan de overkant aangekomen begint onze rit over de Great Ocean Road. Na een tussenstop in Torquay (het echte beginpunt) rijden we verder naar Lorne. Intussen is het toch best fris geworden maar wat een mooie route, wat een mooie kleuren heeft die zee. We zijn erg blij met de tip die we hebben gekregen om van Melbourne naar Adelaide te rijden in plaats van andersom, nu rijden we direct langs de zeekant en is het veel minder druk dan aan de andere kant van de weg. We blijven 2 nachten in Lorne zodat we het Otway National Park kunnen verkennen.

(25 okt) Vanochtend op tijd opgestaan en na een lekker zelfgemaakt ontbijtje vertrekken we. Eerst gaan we naar de Erskine Falls, er is verder niemand. We nemen de trappen naar beneden, en dan.........WOW wat een mooi stukje niemandsland! Mooie manier om je zondagochtend mee te beginnen. Helaas komen er al snel 2 ouders met heeeeel veeeeel kinderen aan, dus wegwezen.

We rijden verder naar Sheoak picnic area waarvandaan verschillende wandelingen beginnen. We nemen de wandeling richting Sheoak Falls, een wandeling van een uurtje. Het rare hier is dat de wandelingen geen rondje zijn, het is dus enkele route. Het is een geweldig mooie route midden door de bossen, toch echt heel anders dan in Nederland. Hoge bomen, smalle paadjes, flinke heuvels op en af, mooie kleine watervalletjes en vele vele vogels. Aangekomen bij het eindpunt, vinden we het zonde om dezelfde weg terug te lopen, dus nemen we een andere route, de Castle route. Op het kaartje staat er wel een krom gebogen poppetje bij, maarja wat kan dat nou toch betekenen....... Daar komen we al snel achter, als ik zeg dat het vrij steil is, is dat een understatement. Sodeju, mijn kuiten (Rianne) lijken op een gegeven moment te ontploffen en die conditie...pffff. Helaas is ook de route lang zo mooi niet als de heenweg. Maar goed, we zijn geen watjes en gaan gewoon door. En eenmaal weer onder aangekomen, is het toch erg mooi geweest. We rijden nog even naar Teddy's lookout om te genieten van nog wat uitzichten en dan hebben we de zondagochtend toch weer zeer nuttig besteed. Eenmaal terug bij het hotel gaan we snel richting strand om bij een strandpaviljoen van een welverdiend drankje te genieten. Het is hartstikke mooi weer dus eerst even langs het strand opbanjeren. Geweldig mooi strand en een geweldig mooie blauwe zee. Op het terras aangekomen, begint het al snel te betrekken, en helaas ook te regenen. Gelukkig toch weer erg genoten van een mooie dag, moe maar voldaan!

(26 okt) vanochtend rijden we verder over de Great Ocean Road. Het heeft nogal geregend vannacht en het ziet er een beetje somber (maar droog) uit, maar het mag de pret niet drukken. De zee is erg onstuimig, dat geeft mooie uitzichten. Op internet hadden we gelezen dat Cape Otway ook erg mooi zou zijn, het ligt een beetje van de route af maar wie let ons. Opeens beweegt er iets langs de kant van de weg, we stoppen meteen. Wat gaaf!!!! Het is een koala met een jong op de rug, loopt daar rustig te poseren voor ons. Kijkt ons recht aan, klimt rustig in de boom, kijkt nog een keer om het hoekje...... Daar hadden we echt geen rekening mee gehouden, wel gehoopt natuurlijk maar wat een cadeau!

We rijden verder en bij cape Otway is alleen een vuurtoren. We zijn nog zo onder de indruk van de koala's dat we helemaal geen zin hebben in de vuurtoren. Snel draaien we weer om en rijden dezelfde weg terug, en ja hoor. Weer komen we koala's tegen, deze keer hoog in een boom, wat een knuffelbeesten. We hebben echt geluk!

Daarna gaan we verder op de route en via een geweldige weg (volgens Berry lijken de uitzichten sprekend op Ierland) komen we bij de Twelve Apostles. Meteen breekt ook de zon door. Het zijn 7 gigantische rotsen die uit de zee opkomen, een heel natuurgeweld. Met de onstuimige zee en de zon is het een ontzettend mooi gezicht. Alweer zoiets moois! We gaan nog naar de Gibson steps, maar deze zijn gesloten. Daarna naar Lord Ard Gorge, London Bridge en Bay of Maryrs, dit zijn allemaal inhammen waar de zee gigantisch tegen de rotsen klappen. Een natuurgeweld van jewelste!

We rijden door naar Warnambool waar de Great Ocean Road eindigt, hier eten we wat. Daarna vervolgen we onze weg naar Halls Gap, ons verblijf voor de komende 3 nachten in de natuurpark the Grampians. Na aankomst doen we wat boodschappen en onderweg naar ons huisje zien we ineens een groep Kangaroos liggen en zitten grazen. We stoppen en lopen ernaartoe, ze zijn niet bang en blijven gewoon zitten. Wat geweldig, je ziet bij sommigen gewoon het jonkie in de buidel zitten.

Na een tijdje gaan we naar ons huisje, en dan zien we dat de Kangaroos ook gewoon op het grasveld tegenover ons huisje zitten. Wat zijn ze groot!!!

Wat een mooie dag weer!

Helaas is de WiFi op dit moment niet zo goed hier, dus de foto's komen iets later.

We vinden het trouwens echt hartstikke leuk om zoveel reacties van jullie te krijgen!

Hans

Wauw. Wat een mooi verhaal weer. Het houd niet op met de mooie ervaringen. Op naar de volgende????

Janneke

Wat geniet ik toch iedere keer weer van jullie prachtige verhalen. Ga zo door :> en dank dat ik en vele anderen zo mag genieten van jullie belevenissen. Geniet, geniet, geniet maar dat doen jullie vanzelf geloof ik in dit prachtige land!

Svtiel@live.nl

Volgende keer verstop ik me in je koffer

Claudia

Ik liep wat achter met meelezen maar weer op de hoogte. Ja, de pinguins........echt leuk. Jullie gebruiken de tijd goed lees ik.

Groetjes,
Claudia

b.vdheuvel@ziggo.nl

Wat geweldig wat jullie allemaal meemaken.Geniet van deze onvergetelijke vakantie, ,

Wat geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken! ! Geniet nog maar van deze onvergetelijke vakantie! !!

Chris

Leuk verhaal en mooie foto's, krijg weer zin in vakantie -)