Berry-en-Rianne.reismee.nl

The Grampians

(27 okt) we beginnen met een bezoek aan het visitor centre. Daar adviseren ze ons twee routes, eentje is een wandeling naar The Pinnacles en de andere is een autoroute naar wat mooie uitkijkpunten en de MacKenzie Falls.

Aangezien we tijd genoeg hebben besluiten we om de eerste dag de wandeling te doen en de tweede dag de autoroute. Slim van ons!

Volgens de man in het visitor centre is de wandeling goed te doen en kunnen zelfs kinderen het nog wel. We beginnen vol goede moed aan The Pinnacle Via Mackeys Peak. Vrij in het begin komen we al een wat oudere dame tegen die ons verteld dat ze deze route regelmatig wandelt maar dat ze wel voorzichtig is omdat ze ooit bijna van de klif af was gegleden. We blijven vol goede moed verder gaan, de genoemde klif is inderdaad een beetje lastig maar toch wel te doen. De bocht omgekomen, zijn er nog meer trappetjes, en daarna nog meer....... Conditie conditie. Na regelmatig op adem te zijn gekomen, komen we op een schitterend uitkijkpunt, Mackeys Peak, waarbij je uitzicht hebt over het dorpje Halls Gap. Genieten zeg. Na het uitpuffen, valt de mond open want er komt gewoon een jongeman voorbij gejogd, of het niets is. Ik (Rianne) voel me echt een watje! Daarna komt er nog een vrouw voorbij gewandeld die ons enkele hagedissen aanwijst. Toch mooie beesten.

We lopen verder en het is nog lang niet gedaan met de trappen, tussendoor liggen ook keien gestapeld maar deze zijn soms behoorlijk hoog om op te klimmen. Wat een klim zeg. Na een hele tijd komen we bij een rots landschap, hier is het gedaan met het groen om ons heen, alleen nog rotsen en keien. Met gele pijltjes staat de route aangegeven. Een ruige route, en we komen steeds hoger. Wat een tocht zeg, supergaaf. Na een kleine twee uur zijn we er, aan de top van The Pinnacles! Een geweldig uitzicht, je kunt kilometers weg kijken over de oostkant van de Grampians.

Zoals eerder gezegd lopen de routes hier niet rond dus om niet dezelfde route terug te lopen, nemen we nu de Wonderland Carpark route. Deze gaat verder over het rotslandschap, de andere kant op. We gaan nu berg af en merken dat wel aan de knieën. Bij het Carpark aangekomen, vervolgen we onze route via de Splitters Falls, nog verder bergafwaarts. Wat een prestatie, in 4 uur tijd een geweldige berg beklommen. Onderweg genoten van diverse hagedissen, vogels, mooie bomen en ook slangen. De rest van de dag rustig aan gedaan en genoten van de Kangaroos tegenover ons huisje.

(28 okt) Een beetje stijf staan we op, toch wel blij dat er vandaag een wat rustigere dag op het programma staat. Na rustig te hebben ontbeten, stappen we in de auto. We gaan eerst naar het Boroka look out punt en rijden daarna door naar het Reid look out punt en the Balconies. Allen uitkijkpunten over de valleien van the Grampians. Vervolgens gaan we naar de Mackenzie Falls. Een mooie waterval, erg groot. We merken dat we al zoveel moois hebben gezien deze reis, dat we niet meer echt onder de indruk zijn. Je kunt naar beneden via trappen maar houden het toch maar voor gezien omdat de knieën een beetje tegensputteren van onze actie gisteren. We toeren wat verder met de auto, naar Wartook. Via een mooie toeristische route weer terug naar Halls Gap. We parkeren de auto en gaan in de plaatselijke bar een borreltje doen. Even proosten op onze geweldig mooie reis. Tijdens de wandeling erg naar ons huisje komen we natuurlijk nog vele Kangaroos tegen. Zo mooi dat ze de mens gewoon niet als bedreiging zien. Op een sportveld zijn jongeren aan het trainen en de Kangaroos grazen er vlakbij. We gaan 'thuis' lekker nog met een wijntje en biertje voor het huis zitten en genieten van het dierenleven om ons heen. Rust!!!

(29 okt) vandaag wordt een lange reisdag, dus vroeg op. Berry kijkt uit het raam en voor zijn neus springt een jonge kangaroo in de buidel van zijn moeder, een mooi begin van de dag! We gaan vandaag via Naracoorte naar de Limestone Coast, de route valt een beetje tegen maar we gaan gewoon verder. We komen weer in een andere staat en tijdzone, heel apart, ineens is het weer een half uur vroeger. Weer verder richting het noorden wordt de omgeving weer een stuk mooier, groener en heuvelachtiger. We besluiten om de dag dan maar vol te maken met rijden en met wat tussenstops eindigen we de dag in Parndana op Kangaroo Island, ons verblijf voor de komende dagen.

Wanda

Wauw weer zo'n mooi verhaal! Zo mooi geschreven, iedere keer weer, bijna het gevoel alsof ik zelf daar ben. En wat een ervaringen voor jullie, sla ze maar goed op in jullie geheugen, want hier kun je nog jaren van nagenieten. Veel plezier nog daar!

Iwan en Natasja

Net alle verhalen gelezen en foto's bekeken. Wat een geweldig mooie reis hebben jullie!! Mooi geschreven ook Rianne. Veel plezier nog daar en lekker genieten.

Claudia

ik lees nog altijd mee.........top!

marjon

Het is gewoon super jullie verhalen te lezen geweldig dat wij die reis ook mee mogen maken heerlijk

Hans

Wat zullen jullie in een topconditie terugkomen ;-)