Berry-en-Rianne.reismee.nl

Airlie Beach en de Whitsunday Islands

HAMILTON ISLAND / AIRLIE BEACH

(8 okt) Na een uur vertraging vertrekken we naar Hamilton Island. De vlucht gaat voorspoedig en 2 1/2 uur later landen we op Hamilton Island, één van de Whitsunday Islands. Een relaxte aankomst, alles wordt door een gastvrouw uitgelegd, de 'bagageband' wordt voorgereden en 3 meter verderop mag je je koffer weer afgeven voor de overtocht met de Ferry naar het vaste land. Wat een eerste indruk van DE eilanden zeg!

Ongeveer een uur later vertrekt de boot en genieten we op het achterdek van het mooie weer en de geweldige uitzichten (groene eilanden, witte stranden en azuurblauw water). In Airlie Beach snel naar het hotel en na een welverdiende borrel gaan we het stadje in. Een gemoedelijk backpackers stadje. Lekker wat gegeten en nog wat rondslenteren en daarna op tijd naar bed want morgenvroeg worden we al om 06:30 opgehaald voor onze cruise.

WHITSUNDAY ISLANDS

(9 okt) Vroeg op vandaag voor weer een mooie tocht. We worden opgehaald en binnen 1 minuut zijn we weer in de haven ( hotel ligt tegenover de haven). Met de Ferry gaan we naar Daydream Island, waar we een uitgebreid ontbijt krijgen. Aan de rand van deze ruimte was een watertje waar de mini haaitjes en siervissen rondzwemmen. Na het ontbijt treffen we de rest van onze groep voor vandaag, een stel uit Zwitserland en een stel uit Zwitserland/Engeland die een aantal jaren geleden naar Australië zijn verhuisd. Een leuke kleine groep en een erg aardige gids. We bekijken vanalles op Daydream Island (o.a. de grote roggen die er rondzwemmen, de iets grotere haaitjes, eindelijk ziet Rianne haar eerste wallaby en we gaan vissen voeren in zee). Hierna stappen we weer op de Ferry en gaan we naar Hamilton Island. Hier wandelen we rond, gebruiken we de lunch en krijgen we een korte rondrit op een golfkarretje. Vervolgens weer op de Ferry en naar Whitehaven Beach. De hele dag hebben we bewolking, beetje regen en frisse wind maar zodra we daar aankomen breekt (voor even) de zon door...... Jeetje wat een witte stranden en een helder water. Je voelt je bijna alleen op de wereld hier. 2 uurtjes heerlijk relaxen en korte wandeling door de Bush met een geweldig uitzicht. Wat genieten we toch!!!

Hierna gaan we met de Ferry weer terug naar Airlie Beach. Na een vermoeiende dag de route voor morgen even bekijken en al snel vallen de ogen dicht. Morgen gaan we de huurauto ophalen en gaan we richting het noorden.

b.vdheuvel@ziggo.nl

Oh jongens, wat geweldig! Ben er helemaal stil van.

Claudia

Kei mooi!