Berry-en-Rianne.reismee.nl

Melbourne en Philip Island

(22 okt) Vanaf de luchthaven mogen we door de drukte van Melbourne rijden. Zijn we niet echt gewend maar met de hulp van Google maps komen we toch bij ons hotel aan. We hebben een sjiek appartement met eigen wasmachine! Is ook wel nodig om alle rode zand en stof uit onze kleren te krijgen. Na de was te hebben aangezet gaan we op zoek naar wat te eten. En ja hoor, even verderop zit een Ierse pub, Celtic Club. Een leuke bar met live muziek. Gezellig gezeten, wat gegeten, gedronken en de verdere route even bekeken.

(23 okt) vanochtend gaan we Melbourne verkennen. Eerst te voet naar Flinders Station en daar in het visitor centre wat informatie verzameld over de dingen die we nog willen gaan doen en zien. Hierna gaan we met een bustour door Melbourne en halverwege stappen we uit. De rest van de route doen we met tram 35, een gratis trammetje in oude stijl. Na een paar uur houden we het voor gezien en rijden we richting Philip Island. We vinden Melbourne een aardige stad maar straalt niet zoveel uit. Zodra we Melbourne uit rijden, ziet de omgeving er weer prachtig uit, veel groen en een mooie kuststrook. Na ruim twee uur komen we op Philip Island en bij ons appartement. Dit is bij mensen in de achtertuin, op de tweede verdieping. Een mooi appartement met een hele mooie ligging. De lorries zitten in de achtertuin. We rijden snel door richting pinguïn parade. Eerst nog wat eten bij the Nobbies, de uiterste uithoek van Philip Island. Mooi uitzicht daar en onderweg druk met wallabies, super gaaf om ze daar rond te zien hoppen. Dan door richting pinguïns. We boeken de Aboriginal Heritage Tour, hierbij krijgen een Tour met een gids (Maddy), ze geeft ons wat achtergrond informatie over de aboriginals, hun gebruiken en de verschillen met Europeanen. Ze kan het goed en duidelijk vertellen. Ook vertelt ze volop over de pinguïns en wat ze eraan doen om de natuur in stand te houden. We zien ook nog een Echidna, dit is een mierenegel, blijkbaar ook vrij zeldzaam om deze tegen te komen. Zo hebben we toch al wat uitzonderlijke diersoorten mogen zien deze reis, echt n geluk!

Na de uitleg gaan we net voor zonsondergang naar de waterkant waar de tribunes staan om de pinguïns aan land te zien komen, doordat we de tour hebben geboekt mogen we op de eerste rij plaatsnemen. Vol verwachting kijken we, en na een minuut of tien komen de eerste het strand opgespoeld. Wat een mooie, grappige, kleine waggelkonten! Ze komen in groepjes tegelijk het strand op en rennen zo de duinen in. Leuk zeg. Na een uurtje is het voorbij en lopen we terug naar het visitor centre. Onderweg staan ze, alle pinguïns, in de bosjes. Gaaf gezicht! Het is broedseizoen,dus de opgewonden pinguïn geluiden vliegen je om de oren! Weer een super ervaring rijker. Hoeveel zouden er nog komen????

Jessica Thoonen

Hoi Berry en Rianne,
Wat leuk om jullie verhalen te lezen en super mooie foto's! Geweldig land he Australië????! Het stukje van de oostkust kwam me bekend voor????.
Veel plezier nog, groetjes van ons

Hans

Wederom een mooi verhaal. Straalt veel enthousiasme uit en leuk om te lezen. Geniet er nog van.

Janneke

Wat is het toch heerlijk om iedere keer weer mee te mogen genieten van jullie schitterende reis!